PilatesMattotunnit


Mattotunnit on yleisin tapa aloittaa pilatesharjoittelu. Liikkeet suoritetaan matolla ja apuna käytetään pienvälineitä (pallot, renkaat, kuminauhat ja bosut). Ohjaus on yksilöllistä ja turvallista, koska ryhmäkoko on maksimissaan 12 osallistujaa.

Peruskurssi

PilatesMatto-peruskurssilla opitaan STOTT PILATES®-harjoittelun viisi perusperiaatetta. Kurssin aikana tehdään valmistavia ja perustason harjoitteita rauhallisella tempolla.  Peruskurssi antaa sinulle valmiudet osallistua Perustason harjoitustunneille.



Pilatesta synnyttäneille henkilökohtaisella laiteharjoitteluohjelmalla 

Pilates-harjoittelusta saat voimaa ja energiaa arkeen ja se auttaa palautumaan raskauden ja synnytyksen aiheuttamista muutoksista kehossa. Keskitymme vahvistamaan kehon syviä tukilihaksia valikoiduin Pilates-harjoittein ja siten mm. parantamaan ryhtiä ja helpottamaan kantamisesta ja imettämisestä johtuvia lihasten jännitystiloja. Voit osallistua tunnille lopputarkastuksen jälkeen, kun lääkäri on antanut luvan harrastaa liikuntaa ja mahdolliset tikit ovat parantuneet.

Raskausajan pilates henkilökohtaisella laiteharjoitteluohjelmalla
Raskausajan pilates auttaa sinua sopeutumaan odotusajan sekä henkisiin että fyysisiin muutoksiin ja valmistaa kehoa ja mieltä synnytykseen. Laadimme sinulle oman henkilökohtaisen harjoitteluohjelman, jonka avulla harjoittelet ohjatulla kiertoharjoittelutunnilla. Opit tukemaan ja vahvistamaan raskauden myötä muuttuvaa kehoasi valikoitujen Pilates-harjoitteiden avulla, hengittämään oikein ja rentoutumaan. Kun äiti tuntee olonsa hyväksi, on vauvankin hyvä olla.
TRX-tunnit (kesto 45 min.)
TRX on jo vakiinnuttanut asemansa sekä liikunnan harrastajien kuin  huippu-urheilijoiden treenimuotona.

 TRX:n suurimpiin etuihin kuuluu se, että se antaa kaikille johdonmukaisen, hauskan, vaihtelevan ja tehokkaan tavan saavuttaa liikunnalliset tavoitteet - olitpa sitten vasta alkamassa kuntoilua tai treenannut jo vuosia.

 Studiomme TRX-tunneilla ryhmä on pieni ja jokainen treenaaja otetaan huomioon yksilönä. Tuntimme pohjautuvat "Pilatesajatukseen" , tempo pidetään ryhmän tasoisena ja liikepankki kaikille turvallisena.

Pilatesta Golffareille (kesto 55 min.)
Nosta golfpelisi kokonaan uudelle tasolle. Säännöllisellä pilatesharjoittelulla parannat tasapainoasi, kehonhallintaasi ja liikkuvuttasi, saat svingiisi rentoutta ja lyönteihisi pituutta. Vahvistat  ja opit käyttämään svingissä olennaisia lihaksia ja lisäät nopeutta mailan päähän. Kuntosi ja kehotietoisuutesi kasvaa ja ennaltaehkäiset rasitusvammoja. Monipuolisen treenin saat harjoittelemalla säännöllisesti sekä matolla että laitteella, mutta tehoa ja tulosta syntyy myös viikoittaisella treenillä joko Mattopilateksessa tai Reformer-laitepilateksessa.
 
"Pilatesta ratsastajille" Workshop - hengitys, rentous ja hallittu voima
 sekä Pilatesta ratsastajille viikkotunti
  • oivalla syvät lihakset – tehosta istuntaasi
  • opi kannattelemaan kätesi – säästä hartioitasi
  • löydä pään oikea asento – pelasta niskasi
  • paranna tasapainoasi – istu tukevammin satulassa
  • korjaa oma vinoutesi – älä siirrä sitä hevoseesi
  • keksi rentous ja oikea hengitys – hevosen kanssa ja ilman
  • lisää koko kehosi hallinta – tule paremmaksi ratsastajaksi

Workshopissa paneudutaan Pilatekseen ratsastuksen apuvälineenä. Paremman kehonhallinnan kautta istunta, koordinaatio, kehon symmetria, käsien kannatus ja pohkeiden käyttö paranevat. Oikea hengitys, rentous ja parempi tasapaino pitävät ratsastajan tukevammin satulassa. Pitkät, joustavat lihakset ja norjat nivelet tekevät ratsastuksesta nautinnollisempaa – ja kun sinä nautit, myös hevosesi nauttii! Osallistuminen Workshoppiin ei edellytä aiempaa pilateskokemusta.


"Ratsastajan kehonkäyttö ja Pilates"
  • Luento ja havainnolliset esimerkit: "Ratsastuksen biomekaniikka -  mitä kehossa tapahtuu":
  • rangan kannatus ja jousto
  • jännitysten vaikutukset rankaan
  • hengityksen vaikutus rankaan
  • jalkojen asento ja rentous
  • käsien asento ja rentous
  • Apua kehonkäytön tunnistamiseen, kehonhallintaa ja -huoltoon:
  • hallittu hengitys
  • rangan asennon ja toiminnan tunnistaminen
  • sisäisen tuen ja vahvan keskustan löytäminen
  • vahva lantio ja vapaat lonkat
  • liikkuva lapa ja joustva käsi
 



 

Suosittelemme harjoittelun aloittamista 3-5 yksityistunnin (à 60 min.) sarjalla, jolloin ensimmäinen tapaamiskerta aloitetaan kokonaisvaltaisella kehonkartoituksella. Tämän jälkeen voit jatkaa harjoittelua ohjaajasi suosituksen mukaisesti joko yksityisesti tai ryhmissämme. Tarjous: starttipaketti 3 krt yksityistunti 60'  220€.

 

Tarjoamme ensimmäisen FasciaMethod kehonhuoltotuntisi maksutta.

 HUOM! Sirun urheilutapaturman vuoksi viikkotunteihin lähiviikkoina voi tulla muutoksia. Muutoksista tiedotetaan asianosaisille.



Reformer-laiteharjoittelu

Tutustu harjoitteluun »

STOTT PILATES®

Menetelmässä yhdistyvät kehon toiminnallisuuteen liittyvä uusin tieto ja Pilates-harjoittelun periaatteet. Harjoittelun tulokset tuntuvat ja näkyvät jo muutaman harjoituskerran jälkeen.

Lue lisää »