Laitetunnit


Reformer-laiteharjoittelu ja Kiertoharjoittelu omalla ohjelmalla laitesalissamme sopii kaikenkuntoisille pilateksesta innostuneille asiakkaille. Harjoittelu sopii myös urheilijoille tukemaan ja tasapainottamaan lajiharjoittelua. Suosittelemme monipuolista laiteharjoittelua erityisesti tuki- ja liikuntaelinvaivoista kärsiville.

Harjoittelu aloitetaan mieluusti yksityistunnilla tai peruskurssilla. Yksityistunneilla opit henkilökohtaisessa ohjauksessa pilatesharjoittelun perusperiaatteet sekä laitteiden turvallisen käytön, säädöt ja muuntelumahdollisuudet. 


Reformer-ryhmät

Reformer-ryhmien koko on maksimissaan 7 osallistujaa. Pienellä ryhmällä taataan yksilöllinen ohjaus ja turvallinen harjoittelu. Ryhmätunteja voi olla useita eri tasoja harjoittelijoiden edistyksen mukaisesti. Perustaso P ja Keskitaso K.

Perustaso, kesto 55 min.
Suosittelemme harjoittelua Perustaso- tunneilla  6-12 kk ennen siirtymistä Keskitason tunneille. Yksi harjoitustunti sisältää 20-30 monipuolista pilatesharjoitusta. Osallistumisen edellytyksenä on peruskurssin käynti tai osallistuminen yksityistunneille.

Keskitaso, kesto 55 min.

Keskitason tunnit ovat looginen ja suositeltava jatkotaso Perustason jälkeen. Olet treenannut Perustasolla ½-1 vuotta ja kehonhallintasi on hyvä. Keskitason harjoitukset virtaavat saumattomasti eteenpäin ja koreografiaa on enemmän. Pienryhmä takaa, että jokaiselle löytyy sopiva variaatio haastavimmistakin liikkeistä.

Pilatesta Golffareille (aloitus tammikuussa 2014)

Nosta golfpelisi kokonaan uudelle tasolle. Säännöllisellä pilatesharjoittelulla parannat tasapainoasi, kehonhallintaasi ja liikkuvuttasi, saat svingiisi rentoutta ja lyönteihisi pituutta. Vahvistat  ja opit käyttämään svingissä olennaisia lihaksia ja lisäät nopeutta mailan päähän. Kuntosi ja kehotietoisuutesi kasvaa ja ennaltaehkäset rasitusvammoja. Monipuolisen treenin saat harjoittelemalla säännöllisesti sekä matolla että laitteella, mutta tehoa ja tulosta syntyy myös viikottaisella treenillä joko Mattopilateksessa tai Reformer-laitepilateksessa.


Kuntoa ja voimaa Reformerilla ja hyppylaudalla

Tunti on intensiivinen kombinaatio voimaa ja liikkuvuutta lisääviä liikkeitä. Kehonhallinta ja Reformer perustason P1 tulee olla kunnossa, jotta saat tunnista kaiken irti. Tunti sopii toki kaikille Refomertunneilla käyneille ja haastaa sinut uusiin koitoksiin. Rohkeasti mukaan!

Raskausajan pilates ja Pilatesta synnyttäneille (kesto 55 min.)henkilökohtaisella laiteharjoitteluohjelmalla
Pilatesharjoittelu omalla henkilökohtaisella ohjelmalla auttaa sinua sopeutumaan odotusajan/synnytyksen sekä henkisiin että fyysisiin muutoksiin ja valmistaa kehoa ja mieltä niin synnytykseen kuin synnytyksestä palautumiseen. . Laadimme sinulle oman henkilökohtaisen harjoitteluohjelman, jonka avulla harjoittelet ohjatulla kiertoharjoittelutunnilla. Opit tukemaan ja vahvistamaan raskauden ja synnytyksen myötä muuttuvaa kehoasi valikoitujen Pilates-harjoitteiden avulla, hengittämään oikein ja rentoutumaan. Kun äiti tuntee olonsa hyväksi, on vauvankin hyvä olla.

Suosittelemme harjoittelun aloittamista 3-5 yksityistunnin (60 min.) sarjalla.  Ensimmäinen tapaamiskerta sisältää ryhtianalyysin. Tämän jälkeen voit jatkaa harjoittelua ohjaajasi suosituksen mukaisesti joko yksityisesti tai ryhmissämme. Tarjous: starttipaketti 3 krt yksityistunti 60'  220€ (norm. 235€).

Uusi ohjaajamme Sanna Kippilä aloittaa mattotunnit keskiviikkoisin 30.8.2017 alkaen. Lämpimästi tervetuloa tunnille. Tunti sopii mainiosti myös aloittelijoille.


 


Reformer-laiteharjoittelu
Tutustu harjoitteluun
STOTT PILATES®
Menetelmässä yhdistyvät kehon toiminnallisuuteen liittyvä uusin tieto ja Pilates-harjoittelun periaatteet. Harjoittelun tulokset tuntuvat ja näkyvät jo muutaman harjoituskerran jälkeen.

Lue lisää