STOTT PILATES®


STOTT PILATES® on nykyaikainen lähestymistapa Joseph Pilateksen kehittämään kehonhallintamenetelmään. Sen perustajat Moira ja Lindsay G. Merrithew kehittivät yli kymmenen vuoden ajan yhdessä fysioterapeuttien sekä liikuntalääketieteen ja liikunnan ammattilaisten kanssa STOTT PILATES® -metodin harjoitteita ja välineitä. Kehitystyön tuloksena syntyi modernin liikunnan periaatteet ja rangan kuntoutuksen yhdistävä metodi, joka on eräs turvallisimmista tarjolla olevista metodeista. Tämä selkeä ja yksityiskohtainen lähestymistapa on perustana STOTT PILATES® -koulutukselle ja valtuutusohjelmille (Certification Programs).

Mitä eroa on STOTT PILATES® Metodilla ja muilla Pilates-tekniikoilla?
STOTT PILATES® yhdistää modernin liikunnan periaatteet, uudenaikaisen ajattelun selkärangan kuntoutuksesta sekä urheilullisen suorituksen lumon. Jotkut lähestymistavat painottavat suoraa selkää, kun taas STOTT PILATES® -harjoitteet on suunniteltu palauttamaan selkärangan luonnolliset kaaret ja tasapainottamaan niveliä ympäröiviä lihaksia. Metodissa painotetaan erityisesti lapaluiden asentoa ja liikettä. STOTT PILATES® sisältää paljon alustavia harjoituksia ja sovellettuja liikkeitä eri kehotyypeille ja suorituskyvyille, joten sitä on helppo soveltaa myös päivittäiseen elämään.

Mitä hyötyä on STOTT PILATES® harjoittelusta?
  • pidemmät ja hoikemmat lihakset (vähemmän massaa, enemmän vapautta liikkeeseen)
  • vähemmän ryhdistä johtuvia ongelmia
  • lisää keskikehon voimaa, tukea ja raajojen liikkuvuutta
  • auttaa ennaltaehkäisemään loukkaantumisia
  • tasapainottaa voimaa ja liikkuvuutta
  • lisää kehontuntemusta
  • ei kuormita niveliä
  • voidaan soveltaa kaikkiin tarpeisiin kuntoutuspotilaasta ammattiurheilijaan
  • täydentää muuta liikuntaa
  • auttaa parempiin urheilullisiin suorituksiin (golf, hiihto, luistelu jne.)
  • parempi tasapaino, koordinaatio ja verenkierto
Mitkä ovat periaatteet STOTT PILATES® -Metodin takana?
STOTT PILATES® -liikunta lisää keskikehon voimaa ja tasapainottaa niveliä ympäröiviä lihaksia. Harjoittelu vaikuttaa siihen miten kehosi liikkuu, sekä miltä se näyttää ja tuntuu.
STOTT PILATES® viisi perusperiaatetta ovat:
  • Hengitys
  • Lantion asento
  • Rintakehän asento
  • Lapaluun liike
  • Pään ja kaularangan asento
Voiko STOTT PILATES® -liikuntaa verrata Joogaan?
Pilateksella ja joogalla on jonkin verran samankaltaisuutta. Molemmat mielletään Body and Mind -liikuntamuodoiksi ja molemmat painottavat syvää hengitystä ja virtaavaa liikettä, jotka rohkaisevat kehon ja mielen yhteyttä. Erona on se, että joogassa liikutaan yleensä yhdestä staattisesta asennosta toiseen, kun taas pilates virtaa liikkeiden läpi dynaamisesti, systemaattisesti ja anatomiaan perustuen. Pilateksessa käytetään myös vastusta lisääviä välineitä.


Peruskurssit ja muut tapahtumat

Tunneille osallistuminen edellyttää pilateksen perustaitojen hallitsemista. Peruskursseillamme  opit pilatesharjoittelun periaatteet STOTT PILATES® -ohjelman mukaan. Kurssin jälkeen voi jatkaa harjoittelua perustunneilla.

Ilmoittautuminen : Valitse yläpalkista "Aikataulut", luo itsellesi käyttäjätili ja tee paikkavaraus kurssin aloituspäivälle.

Ajanvaraus yksityistunneille ja muu lisäinfo allaolevasta linkistä:

info@pilatesespoo.fi

Studio on suljettu 5.-29.7.2014.

 

Reformer laitepilateksen intensiiviperuskurssi 30.-31.7.2014 klo 9:00-10.30. Kurssiin sisältyy yksi (1) Reformer Perustaso1 laitetunti. Yhteensä 4 tuntia. Hinta 110 €. Ohjaaja: Siru Pulliainen.

Reformer laitepilateksen intensiiviperuskurssi ke 6.8. ja to 7.8. klo 17:30-19:00. Kurssiin sisältyy yksi (1) Reformer Perustaso1 laitetunti. Yhteensä 4 tuntia. Hinta 110 €. Ohjaaja: Siru Pulliainen.

Reformer laitepilateksen intensiiviperuskurssi ti 19.8.2014 klo 18:30-20:00 ja ke 19.8.2014 klo 17:30-19:00. Kurssiin sisältyy yksi (1) Reformer Perustaso1 laitetunti. Yhteensä 4 tuntia. Hinta 110 €. Ohjaaja: Sanna Häkkilä.

Pilatesta luonnossa & MNW-kurssi. 7.-28.8.2014 klo 17:30-18:30. Kehonhallintaa, tehoa ja tekniikkaa sauvakävelyyn. Modern Nordic Walking on kuin Pilatesta ulkona, raittiissa ilmassa. Koko vartalo on mukana tehokkaassa ja monipuolisessa liikunnassa. Katso lisätiedot kohdasta "Palvelut", "Mattotunnit.Yhteensä neljä (4) tuntia. Hinta 100 €. Ohjaaja: Anu Valve.

Mattopilateksen peruskurssi to 4.9.-25.9.2014 klo 17:00-18:00. Yhteensä 4 tuntia. Hinta 100 €. Ohjaaja: Anu Valve.

Reformer laitepilateksen peruskurssi ke 10.9.-1.10.2014 klo 9:00-10:00. Yhteensä 4 tuntia. Hinta 110 €. Ohjaaja: Siru Pulliainen.

Pilatesta ratsastajille Workshop la 13.9.2014 klo 11:00-13:00. "Hengitys, rentous ja hallittu voima". Katso lisätiedot kohdasta "Palvelut", "Mattotunnit. Hinta 75 € (sis.alv.) Ohjaaja: Anu Valve


Reformer-laiteharjoittelu
Tutustu harjoitteluun
STOTT PILATES®
Menetelmässä yhdistyvät kehon toiminnallisuuteen liittyvä uusin tieto ja Pilates-harjoittelun periaatteet. Harjoittelun tulokset tuntuvat ja näkyvät jo muutaman harjoituskerran jälkeen.

Lue lisää