STOTT PILATES®


STOTT PILATES® on nykyaikainen lähestymistapa Joseph Pilateksen kehittämään kehonhallintamenetelmään. Sen perustajat Moira ja Lindsay G. Merrithew kehittivät yli kymmenen vuoden ajan yhdessä fysioterapeuttien sekä liikuntalääketieteen ja liikunnan ammattilaisten kanssa STOTT PILATES® -metodin harjoitteita ja välineitä. Kehitystyön tuloksena syntyi modernin liikunnan periaatteet ja rangan kuntoutuksen yhdistävä metodi, joka on eräs turvallisimmista tarjolla olevista metodeista. Tämä selkeä ja yksityiskohtainen lähestymistapa on perustana STOTT PILATES® -koulutukselle ja valtuutusohjelmille (Certification Programs).

Mitä eroa on STOTT PILATES® Metodilla ja muilla Pilates-tekniikoilla?
STOTT PILATES® yhdistää modernin liikunnan periaatteet, uudenaikaisen ajattelun selkärangan kuntoutuksesta sekä urheilullisen suorituksen lumon. Jotkut lähestymistavat painottavat suoraa selkää, kun taas STOTT PILATES® -harjoitteet on suunniteltu palauttamaan selkärangan luonnolliset kaaret ja tasapainottamaan niveliä ympäröiviä lihaksia. Metodissa painotetaan erityisesti lapaluiden asentoa ja liikettä. STOTT PILATES® sisältää paljon alustavia harjoituksia ja sovellettuja liikkeitä eri kehotyypeille ja suorituskyvyille, joten sitä on helppo soveltaa myös päivittäiseen elämään.

Mitä hyötyä on STOTT PILATES® harjoittelusta?
  • pidemmät ja hoikemmat lihakset (vähemmän massaa, enemmän vapautta liikkeeseen)
  • vähemmän ryhdistä johtuvia ongelmia
  • lisää keskikehon voimaa, tukea ja raajojen liikkuvuutta
  • auttaa ennaltaehkäisemään loukkaantumisia
  • tasapainottaa voimaa ja liikkuvuutta
  • lisää kehontuntemusta
  • ei kuormita niveliä
  • voidaan soveltaa kaikkiin tarpeisiin kuntoutuspotilaasta ammattiurheilijaan
  • täydentää muuta liikuntaa
  • auttaa parempiin urheilullisiin suorituksiin (golf, hiihto, luistelu jne.)
  • parempi tasapaino, koordinaatio ja verenkierto
Mitkä ovat periaatteet STOTT PILATES® -Metodin takana?
STOTT PILATES® -liikunta lisää keskikehon voimaa ja tasapainottaa niveliä ympäröiviä lihaksia. Harjoittelu vaikuttaa siihen miten kehosi liikkuu, sekä miltä se näyttää ja tuntuu.
STOTT PILATES® viisi perusperiaatetta ovat:
  • Hengitys
  • Lantion asento
  • Rintakehän asento
  • Lapaluun liike
  • Pään ja kaularangan asento
Voiko STOTT PILATES® -liikuntaa verrata Joogaan?
Pilateksella ja joogalla on jonkin verran samankaltaisuutta. Molemmat mielletään Body and Mind -liikuntamuodoiksi ja molemmat painottavat syvää hengitystä ja virtaavaa liikettä, jotka rohkaisevat kehon ja mielen yhteyttä. Erona on se, että joogassa liikutaan yleensä yhdestä staattisesta asennosta toiseen, kun taas pilates virtaa liikkeiden läpi dynaamisesti, systemaattisesti ja anatomiaan perustuen. Pilateksessa käytetään myös vastusta lisääviä välineitä.

Peruskurssit ja muut tapahtumat

Tunneille osallistuminen edellyttää pilateksen perustaitojen hallitsemista. Peruskursseillamme  opit pilatesharjoittelun periaatteet STOTT PILATES® -ohjelman mukaan. Kurssin jälkeen voi jatkaa harjoittelua perustunneilla.

Ilmoittautuminen : Valitse yläpalkista "Aikataulut", luo itsellesi käyttäjätili ja tee paikkavaraus kurssin aloituspäivälle.

Ajanvaraus yksityistunneille ja muu lisäinfo allaolevasta linkistä:

info@pilatesespoo.fi

 

PILATES BOOTCAMP nyt varattavissa. Ma-pe 2.-6.6.2014 klo 7:30-8:45. Luvassa energinen viiden aamun pilatesleiri. Piristävä kesänaloitus. Pilateksen perusperiaatteet tulee olla hallussa niin matolla kuin Reformerlaitteilla. Hinta 150 €. Ohjaaja: Siru Pulliainen.

Reformer-laiteharjoittelu
Reformer-laiteharjoittelu sopii kaikenkuntoisille pilateksesta innostuneille asiakkaille. Harjoittelu sopii myös urheilijoille tukemaan ja tasapainottamaan lajiharjoittelua. Suosittelemme reformer-laiteharjoittelua erityisesti tuki- ja liikuntaelinvaivoista kärsiville.

Tutustu harjoitteluun
STOTT PILATES® -harjoittelu
STOTT PILATES® on nykyaikainen, yli kymmenen vuoden kehittelyn tuloksena syntynyt modernin liikunnan periaatteet ja rangan kuntoutuksen yhdistävä metodi. 

Lue lisää